Monday, August 03, 2009

midagi pole muutunud 2

kõne naabrile

2 aastat tagasi võttis naaber endale
ühe koera kõrvale
loomade varjupaigast
teise - perses närvidega hundikoera
koguaeg haugub
ja mitte niisama auh auh
vaid kurjalt kurjalt
kõigi peale
kes väljaspool tema aeda
nägemisulatusse satuvad

nüüd täna
viskas mul lõplikult
kopa ette kui see närveldis
eriti rõvedalt mu peale kisendas

helistasin naabrile ja teatasin
et see haukumine käib
juba tõsiselt närvidele
ja et midagi oleks vaja ette võtta
on ju olemas mingid vahendid
millega saaks seda piirata

naaber ei kuulanudki mind lõpuni
ja fabritseeris kiiresti midagi ähmast
meie pere krundiga seotust
ja üldisest minevikust

tead jaan
mulle käib ka see närvidele
et ma pean seda oma hoovis olevat
kanalisatsioonikaevu puhastama
ja selle pumba elektrit maksma
ja jaan kas sa mäletad kui
sul endal aias need koerad olid
baara ja kelli
siis ei saanud mina ka magada
oma perega
see oli hullumaja mis toimus

küsisin et aga miks siis sellest ei räägitud
ja miks sa siis sellest elektrirahast ei räägi
kui see sulle närvidele käib
suud pole peas vä

vaata jaan mul on pea otsas

jätkasin oma juttu teemal et
minu telefonikõne
ei ole mingiks tülikiskumiseks
tahan lihtsalt teile märku anda
et ma ei ole selle asjaga rahul
ja loodan siin ka teiepoolset
argumenteeritud keskustelu

naaber teatas et tema pole ka
paljude asjadega rahul
aga nii tark on ta küll et kannatab kõik ära

siis läks tal juhe kokku
ja ta andis telefonitoru
oma naisele

naise kõne oli nagu raamatust maha loetud

jaan tead koerad ongi selleks
et haukuda ja hoiatada
ma arvan et siin kandis
on paljud asjad just tänu meie koertele
ka toimumata jäänud
( peaaegu oleksin teravmeelitsenud, et ainus asi
mis siin toimumata on jäänud
võib olla naabrite magamine kuigi
naabrinaine mõtles ilmselt vargaid
ja küllap oli tal ka mõnes mõttes õigus )

ta jätkas - jah siin sul õde saatis
ühel öösel sõnumi et tahab magada
aga saad aru jaan
see oli see sama öö
kui meil siin rebane käis
( see oli ka sama öö kus naabrimees enese teadmata
kuskilt peolauast mu õe telefoni kõneposti
talle suunatud roppuseid täis rääkis )
ja siin käivad üldse paljud metsloomad
ja koerad hauguvad nende peale
koerad ju ikka hauguvad

ja tead veel jaan
koertel on ju omadus
ikka lõpuks sõbraks saada
sa oled siin kodus nii vähe
et ta ei saagi sinuga sõbraks niimoodi...

sain aru et siin pole enam midagi rääkida
tänasin ärakuulamise eest
ja teatasin hakkan ahju kütma
nägemist

2 Comments:

Blogger Veiko said...

Ja mu kolleeg kuulab raadio Elmarit, kus on Orelipoisi kõll. Äge. Plaadi peal on üks lemmiklugusid pommimärt, aga ka onu uno ja versace lõike lugu. Käesolev teema aga vist on allikaks põhjapalvele.

3:04 AM  
Blogger Veiko said...

Ja iseäranis varga lugu.

3:04 AM  

Post a Comment

<< Home