Wednesday, November 28, 2007

Venemaal kadus maletaja

Esmaspäeva pärastlõunal kadus venemaal Kaliningradi oblasti maleturniiri teises voorus malelaua tagant jäljetult endine male maailmameister Garri Kasparov. Pealtnägijate sõnul oli haihtumise hetkel pikka vangerdust sooritanud Kasparovil kaval nägu peas. Vastasmängija Anatoli Karpovi sõnul tuli selline kadumine kui välk selgest taevast.

Anatoli Karpov, kas olite Kasparovi kadumisele eelnenud päevadel tema juures märganud midagi iseäralikku?

Viimasel ajal tegeles Garri enda sõnul musta maagiaga. Polnud enam palju kordi, kus mina oleksin saanud mustadega mängida. Garri aina kordas et valged alustavad ja võidavad. No kes siis ei tahaks võita? Nii ma siis aina alustasin ja mis siin salata ka võitsin. Imelik oli see, et Garri rõõmustas minu võitude üle palju rohkem, kui enda kaotuste üle.

Räägitakse, et tal oli kadumise hetkel kaval näoga. Kas märkasite seda?

Seda juttu ma ei kinnita ega lükka ka ümber.

Miks?

Kuidas miks? Ega jutt pole aiapost mida sa ümber lükata saad. Võib-olla jah kinnitada saaks isegi.

Nii et kinnitate?

Olgu jah, kinnitan.

Oli siis Kasparov kavala näoga?

Jah oli. Ajasite mu nurka. Oli küll kavala näoga.

Mis nurka? Mina pole teid kuskile ajanud.

Olete küll. Just ajasite mu nurka.

Hea küll. Kirjeldage palun kõnealust partiid lähemalt.

No nagu juba ütlesin, ei lubanud Kasparov mul juba ammu enam mustadega mängida. Paar nädalat tagasi tema juures saunas käies otsustasime peale rammestavat leilivõttu õllekõrvale ühe partii teha, ega aju pole pekk mis lodevalt logelema peab. Oma üllatuseks avastasin ühel hetkel enda eest malelaua, kus olid kõik mustad nupud.

Kõik mustad?

Jah, mõlemal pool.

Kuidas siis nii? Mis edasi sai?

Siis tekkis küsimus et kumb alustab. Jõllitasime umbes 3 tundi seda enneolematut lauda kuni mul pea valutama hakkas. Ilmselt olid siingi mustad jõud mängus. Hiljem andis see tunda selgeltnägemise kaudu. Nüüd olengi hiromant.

Hiromant? No kui nii, siis ehk oskate öelda, kus Garri Kasparov on?

Miks?

Mis miks? Palun lubage mul jääda ajakirjaniku rolli juurde, küsimusi esitan siin ikkagi mina.

Ei esita ju ainult sina. Mina esitasin ka just. Ja ei luba jääda sul ajakirjaniku rolli juurde.

Miks?

Kas Kas-küsimusele saab vastata ainult eitavalt ja jaatavalt?

Ei tea.

Lollakas.

1 Comments:

Blogger Siim said...

Genjjaalne!

4:55 AM  

Post a Comment

<< Home